onsdag 16 februari 2011

Må-bra saker ska man gödsla med.

VAD får dig att må bra?
Sådär, riktigt skönt bra?

Jag har några stycken saker som jag värnar om eftersom de gör mig så gott.
Här kommer min må bra lista:
  • Sova middag. Att efter lunchen krypa ner i sängen, sträcka ut ryggen och slockna i 20 minuter är så gott. Jag har övat på denna ädla konsten sen jag slutade på Metrima och kan nu säga att jag är rätt duktig på det. Det handlar om att kunna slappna av totalt på kort tid (man har ju inte hela dagen på sig) och sen sova i max 20 minuter.Blir det längre mår man inte bra längre. Men dessa 20 minuter av total avslappning göra att jag mår så bra. Det enda jag är rädd för är att det är grymt beroendeframkallande...Jag blir lite grinig om jag inte får min Powernap efter lunch.
  • Sjunga gospel. Detta är ju forskat om i mängd och konstaterat att just sjunga tillsammans ger gemenskap, glädje och en massa endorfner frigörs. Ni som följt min blogg vet att jag längtat efter detta i massor av år och nu äntligen har vardagen stämt så pass att jag kan ta den där kvällen och lägga på mitt måbra-konto. För det är det det hela handla om: Man gör saker som tar kraft från en och då måste man kompensera med att göra saker som tillför kraft också. Att sjunga i kör och då gärna en glad gospelkör laddar ens batterier.
Så var rädda om era måbra-konton och fyll dem med goda ting så räcker "måbraandet" längre.

2 kommentarer:

  1. Du får spela in ett YouTube-klipp från kören och lägga upp, som experiment.

    mvh
    Peter

    SvaraRadera
  2. Låter som härliga sätt att ladda batterierna

    Jag är mästare på att sova middag, som det så flott hette då jag var barn :-D Sjunger gör jag ofta och gärna, men sällan gospel.

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...